utorak, 4. prosinca 2012.

Legenda o Svetoj Barbari

Malo da se osvrnemo na legednu o svetoj Barbari :)

Prema legendi, bila je kćerka Dioskorusa, bogatog trgovca purpurom i plemića u gradu Nikomediji u Maloj Aziji. Plijenila je pažnju ljepotom, inteligencijom i jednostavnošću. Otac ju je htio udati za bogatog prosca. Kako je bila lijepa, čuvao ju je kao dragulj i prije nego je otišao na dulje putovanje, zatvorio ju je u toranj s dva prozora. Kad se vratio, našao je na tornju probijen treći prozor, a na pragu njemu mrski znak križa. Barbara mu je hrabro priznala, da je ona dala učiniti oboje: tri prozora, da je podsjećaju na tajnu Presvetog Trojstva, a križ, da je podsjeća na otkupljenje. Tajno je prešla na kršćanstvo, pod utjecajem đakona Valentina. Otac koji je bio tvrdi poganin, pobjesnio je od gnjeva, kada ga je htjela obratiti na kršćanstvo, a on nju ubiti. Uspjela je na čudesan način pobjeći u planine i sakrivati se u njima, dok je nije odao jedan pastir. Zatočili su je i mučili, no rane su joj svaki put čudesno zacijeljivale. Osudili su je na smrt. Po nalogu suda, njen otac osobno joj je odrubio glavu. Ubrzo nakon toga, pogodila ga je munja i umro je. Zajedno s Barbarom, mučeništvo je podnijela sv. Julijana iz Nikomedije.

 Zaštitnica je rudara, dobre smrti i protiv groma i vatre. Jedna je od 14 svetaca pomoćnika u nevoljama.Zanimljivo je da su sv. Barbaru za vrijeme ratova zvali u pomoć topnici i to ne samo katolici nego i protestanti, koji donekle zaziru od štovanja svetaca. Njezine uspomene nije nestalo ni u protestantskim zemljama kad je reformacija zbrisala spomen mnogih svetaca.

Ono što je bitno za nas je današnji običaj :

S blagdanom sv. Barbare povezani su i adventski običaji. Stavlja se pšenica u tanjuriće, koje proklija, zazeleni se te postaje božićni ures u kućama i crkvama.
Drugdje siju pšenicu tek na blagdan sv. Lucije, devet dana kasnije.
U zemljama njemačkog jezičnog područja odreže se na blagdan sv. Barbare grančica s trešnje, stavi se u vodu i na toplo pa ta grana za Božić procvjeta.

Mi sijemo pešnicu i na sv.Barbaru i na sv.Luciju..tako da ako jedna ne uspije bude druga,a  većinom se desi da obadvije lijepo izrastu :)
Nadam se da sam vas malo zainteresirala sa ovim postom, htjela sam samo da se prisjetimo običaja na današnji dan, a volim legende i razne mitove :)
Lijepi pozdrav, idem sad nešto raditi, ne ništa  nemogu heklati ali  one poljske zvijezde mogu danas  :)Jučer sam iscrtala dosta krugova oko 100-tinjak to je za  10 zvijezda..baš me zanima dali sam  brza da napravim 20 :) ako me prsti ne zabole :)
  Dija!

Broj komentara: 5:

  1. odličan post! i ja volim mitove i legende, upravo čitam nešto slično.
    trebal bih pronaći pšenicu od prošle godine, a da mi je znati di sam je stavila ;) ....

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala, drago mi je da to se svidio post :) e i ja se pitam, pitam ...

      Izbriši
  2. Lepa legenda,nisam do sad nista znala o Svetoj Barbari.
    Radujem se da vidim nove zvezde:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. pa kako sam krenula danas ću napraviti samo 10 jer to jako sporo ide, al ima dana :) pozz

      Izbriši

Hvala na posjeti i komentarima koje ostavite :D
Potrudit ću se odgovoriti na svaki :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...